Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy Jaśle

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2022-11-22 09:40:45
Redaktor: Rolek Sebastian
Opis: Modyfikacja treści strony

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaśle są prowadzone następujące rejestry i ewidencje:

  • Rejestr osób bezrobotnych i poszukujących pracy
  • Rejestr wydanych postanowień i decyzji
  • Rejestr odwołań od decyzji urzędu pracy
  • Rejestr wydanych zaświadczeń
  • Ewidencja ofert pracy
  • Ewidencja zezwoleń i zgód na pracę cudzoziemców w Polsce
  • Rejestr wydanych skierowań
  • Organizacja giełd pracy
  • Rejestr porad indywidualnych i grupowych
  • Rejestr udzielonych informacji zawodowych
  • Rejestr umów o organizację :
    • prac interwencyjnych
    • robót publicznych
    • staży
    • refundacji ze środków F.P. i PFRON kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego
    • przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej
  • Rejestr skarg i wniosków
  • Rejestr korespondencji przychodzącej
  • Rejestr korespondencji wychodzącej
  • Rejestr zamówień publicznych
  • Rejestr delegacji pracowników
  • Rejestr zwolnień lekarskich pracowników
  • Ewidencja środków trwałych i wyposażenia urzędu pracy

Informacje zawarte w rejestrach i ewidencjach Urzędu mogą być udostępnione zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.).

Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle, na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego, wydaje decyzje o:

  • uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu osoby bezrobotnej,
  • przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu wypłaty, oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasilku, dodatku szkoleniowego oraz stypendium,
  • obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
  • odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy,
  • pokrycie składek na ubezpieczenie społeczne rolników,
  • oraz inne decyzje w sprawach dotyczących zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu na podstawie innych ustaw,
  • przyznaniu dodatku aktywizacyjnego.

Decyzje są wydawane w imieniu Starosty i podpisywane przez upoważnionego pracownika Urzędu. Od każdej decyzji służy odwołanie do organu II instancji jakim jest Wojewoda Podkarpacki za pośrednictwem Starosty Jasielskiego, czyli organu I instancji.

Odwołanie od decyzji

Odwołanie w formie podania można wnieść w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Do odwołania należy dołączyć wszelkie dokumenty umożliwiające organowi zatrudnienia rozstrzygnięcie sprawy w trakcie przeprowadzanego postępowania wyjaśniającego. W przypadku przekroczenia w/w terminu, strona zobowiązana jest wraz z odwołaniem złożyć wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania, w którym należy uwiarygodnić przyczyny nie wniesienia odwołania w terminie.

Organ zatrudnienia ma obowiązek rozpatrzyć odwołanie w terminie 7 dni. W przypadku uwzględnienia odwołania, uchyla zaskarżoną decyzję we własnym zakresie, natomiast w przypadku, gdy nie uzna argumentów strony za zasadne, przekazuje odwołanie wraz z kserokopiami dokumentów do Wojewody Podkarpackiego. Organ II instancji rozpatruje sprawę w terminie 30 dni i wydaje decyzję ostateczną, na którą służy stronie skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach bezrobotny może wystąpić z wnioskiem o wznowienie postępowania i uchylenie decyzji Starosty Powiatu Jasielskiego oraz o przyznaniu stronie określonych uprawnień. Do wniosku należy dołączyć dokumenty, które pozwolą na wznowienie postępowania na wniosek strony. Decyzja w sprawie wydawana jest w terminie do 30 dni, w szczególnie uzasadnionych przypadkach – do 2 miesięcy.

Drukuj
Zamknij